Blog

5 recomandări pentru o echipă funcțională

body-massage

Imaginează-ți cum ar fi să conduci o echipă de angajați perfecți care sunt mereu motivați, vin la timp la muncă, acceptă schimbările și inițiativele tale fără a clipi!

Desigur, acest scenariu este o pură fantezie sau poate nu.

Dacă ai o funcție de conducere într-un SPA, Salon de Frumusețe sau în orice altă ramură a Industriei Frumuseții află mai jos care sunt criteriile după care ar fi indicat să-ți selectezi oamenii din echipa ta și ce anume ar fi bine să faci astfel încât aceasta să funcționeze eficient.

 

Schimbările alerte care au loc la nivel mondial – schimbări economice, politice sau sociale – duc implicit la o nevoie acută a omului modern de a avea o stare de bine atât la nivel mental cât și fizic.

Starea de bine ne dă vitalitate și energie pe termen mediu sau lung; stare care ne ajută în a funcționa la parametrii maximi în fiecare zi atât la locul de muncă cât și în viața personală.

 

Wellness-ul este de fapt pragul de propulsie în industria frumuseții, industrie care ar trebui să cuprindă în programele, serviciile sau produsele sale o creștere a calității necesară satisfacerii nevoilor și dorințelor clienților care devin din ce în ce mai exigenți și mai bine informați.

De asemenea concurența și noutățile în domeniu sunt o permanentă provocare pentru orice manager care își dorește ca propriul business să fie în trend, și să fie productiv. Această balanță se poate înclina în partea pozitivă doar dacă pui accent pe una dintre cele mai importante resurse, și anume resursa umană.

 

Se poate discuta de fapt de o provocare în formarea și aducerea în echipă a unor specialiști care să poată avea mai mult decât o calificare într-o meserie.

De ce anume ar trebui să ții cont atunci când recrutezi persoane pentru cursurile de specialitate pe care le oferi sau de ce anume ar fi indicat să ții cont atunci când hotărăști să aduci un nou membru în echipa ta?

 

 

  1. hairdresser-Evaluează competența profesională

Atât în recrutarea pentru un curs de specialitate sau pentru un job vacant în echipa ta cât și menținerea în funcția pe care deja o are un angajat de-al tău, ar fi indicat să ții cont ca prim pas de identificarea posibilităţilor de care dispune acea persoană pentru a putea desfăşura o anumită muncă sau a practica o anumită profesie.

 

 

Sfatul meu

Apelează la o firmă de recrutare de personal sau implică-te în a pune pe agenda ta etapele necesare acestui proces: testarea psihologică, care ar fi indicat să aibă în vedere personalitatea, calitățile profesionale și capacitatea persoanei de a putea desfăşura o activitate anume în mod constant în timpul prestabilit; concordanța calităţilor individuale cu cerinţele meseriei respective; abilitățile esențiale și cunoștințele necesare pentru munca care urmează să o facă; cunoștințe despre anatomia umană, fiziologie, psihologie și vânzarea de servicii și produse; simțul umorului; informații generale actualizate desre această industrie etc..

 

 

  1. makeup-1Competențele profesionale sunt unice

Indiferent de domeniul la care apelezi, îți place să fii servit de un profesionist. Același principiu este indicat să-l aplici și în serviciile tale.

 

Sfatul meu

Evită ca în echipa ta să ai personal polivalent!

Fiecare membru al echipei tale este bine să aibă o specializare de bază pe care să o stăpânească foarte bine și în care să se perfecționeze continuu, și un rol bine stabilit încă din fază de ultim interviu înaite de angajare.

Nu oferii clienților tăi un serviciu făcut de un alt profesionist (ex.: nu pune un hair stylist să facă o manichiură).

 

 

  1. foot-massageRularea frecventă de personal duce la o imagine nesigură a business-ului tău

Fluctuațiile dese de personal sunt o verigă slabă în business-ul tău atât cu o vizibilitate negativă din partea clientului, cât și ca imagine defavorabilă în piață.

 

Sfatul meu

Profesioniștii care se plimbă dintr-un salon într-altul sau dintr-un SPA în alt SPA fac parte din categoria acelora care fac turism profesional.

Pentru a evita o fluctuație nedorită de personal, ai în vedere în interviul pe care îl faci să pui accent pe acest aspect și de asemenea pe motivele care au dus la întreruperea colaborării cu fostul angajator (acolo unde este cazul). Nu ezita să verifici informațiile atunci când te simți nesigur pe spusele celui intervievat.

Păstrează-ți personalul pe principiul “învățăm în fieare zi”, și de asemenea ține cont că înainte de a practica excelența în propria meserie sunt câteva etape prin care trecem toți. Aceste etape trec de la stadiul de învățare și perfecționare la cel de excelență. Acordă personalului tău timpul necesar specific vârstei fiecăruia și ajută acolo unde este cazul cu un training sau cu un curs de specialitate.

 

 

  1. face-mask-Calitățile angajatului dorit

Atunci când ai nevoie de personal nou sau îți dorești o schimbare la acest nivel din diverse motive, indicat este să ai în vedere câteva calități care ție ți se par importante și care consideri că sunt necesare astfel încât să poți angaja persoana potrivită la locul potrivit.

Sfatul meu

Îți propun mai jos câteva caracteristici universal valabile indiferent de profesia pe care o are viitorul tău angajat sau de fișa postului pe care urmează să o pună în practică. Acesta ar fi indicat să fie:

– De încredere: Înconjoară-te cu oameni care sunt de încredere și te pot ajuta să-ți canalizezi eforturile pe progresul business-ului tău. Încrederea elimină energia negativă și conflictele care încetinesc progresul. Se mai poate spune și că sentimentul de bun manager cu calități de lider este dat de o echipă pe care să te poți baza oricând;

– Jucător de echipă: E bine să ai un jucător profesionist care să stea în echipa ta – atâta timp cât acesta susține și completează echipa pe care deja o ai. În momentul în care unul dintre angajați merge pe principiul eu sunt cel mai bun și mie mi se cuvine totul, echipa ta se fragmentează și devine ineficientă. Există, de asemenea și angajați care se ascund în umbra echipei, fără a aduce un aport cel puțin egal cu al colegilor sau apropiat de performanțele acestora. Astfel de persoane nu ajută în niciun fel la progresul business-ului tău;

– Cu inițiativă: Este de dorit ca în echipa ta să ai angajați care au inițiativă în a rezolva problemele care apar pe parcurs și le rezolvă fără a face mare caz din ele sau a cere în permanență ajutorul. Încurajează inițiativa acestor angajați care ridică echipa și adaugă un plus valoare resursei tale umane;

– deschis la schimbare: Bazează-te pe oameni care acceptă schimbarea, indiferent de natura acesteia. Cei care se împotrivesc nu fac decât să bată pasul pe loc în progresul business-ului tău. Liderului este cel care stabilește schimbarea pentru că are viziune și se bazează pe un scop, iar echipa îi este alături pentru că îi acordă încredere și implicit putere.

woman-using-computer– Înzestrat cu sentimentul de urgență: Se poate spune că urgența este o accesare a energiei. Angajații cu calități de lider au un ritm alert către obținerea rezultatelor și pentru a mări profitul companiei. Aceștia îi inspiră pe ceilalți și îi ajută să mențină ritmul;

– Responsabil: Evită să ai în echipa ta persoane care merg pe principiul „Aceasta nu e treaba mea.”  În cazul în care apar astfel de situații, responsabilizează-i și fă-i să înțeleagă ce înseamnă spiritul de echipă și împărțirea sarcinilor comune la locul de muncă;

– Dispus să ofere rezultate: Caută să ai angajați care sunt mândri de munca lor. Ei vor avea mereu rezultate pentru că vor să contribuie și de asemenea să se simtă apreciați. Mai presus de toate, ei sunt pasionați de munca lor și își doresc să sprijine politica companiei;

– Deschis în a învața din greșeli: Da, la fel ca tine, angajații tăi fac greșeli. Greșelile sunt un produs secundar al muncii prestate și vin în mod natural acolo unde nu sunt premeditate. Oamenii învață din greșeli, dar este nevoie de un mare lider pentru a permite oamenilor din echipa sa ca greșelile să devină oportunități de învățare;

– Cu calități de mentor: Oamenii cu anumite abilități și o experiență vastă în domeniu sunt dispuși să împărtășească din ceea ce sunt ei ca profesioniști. Caută să ai în echipa ta astfel de persoane care cresc valoarea business-ului tău;

– Atenți în a proteja cultura companiei: culturile oricărei companii sunt foarte sensibile la contaminare. Din lipsa unei observații constante și atente, unii angajați toxici pot răspândi rapid nemulțumirile și frustrările lor și celorlalți. Caută să ai întotdeauna o persoană de încredere care să fie o extensie a ta și care să-ți protejeze cultura companiei respectând valorile și principiile după care compania funcționează. La fel ca anticorpii care luptă împotriva infecțiilor, aceștia pot ajuta la identificarea persoanelor toxice;

– Integrii: Recomandabil este să ai în echipa ta persoane cu principii morale solide care joacă după regulile interne și implicit îi ajută și pe ceilalți să funcționeze la fel. Astfel de persoane sunt recunoscute ușor prin onestitate, compasiune și respect;

– cu simțul umorului: Munca nu trebuie să se simtă ca pe o sarcină de dus la îndeplinit pe principii rigide și austere. Un membru al echipei tale cu simțul umorului va lumina și va destinde atmosfera ajutându-și colegii să lucreze în situații dificile.

 

 

  1. applying-creamȚine cont de aspectul fizic pe care îl are fiecare membru al echipei tale

Ținuta, prestanța și modul de prezentare la locul de muncă sunt esențiale pentru orice meserie din orice domeniu. Când vorbim despre industria frumuseții acest aspect este primordial deoarece este o carte de vizită a serviciilor pe care le oferă fiecare profesionist în parte.

 

 

Sfatul meu

Fie că este vorba de un hair stylist, cosmeticiană, manichiuristă sau persoana care se ocupă de ralațiile cu publicul, aspectul fizic al acestora este primul contact pe care îl are clientul cu business-ul tău. De aceea un look proaspăt, modern și schimbat ca stil, periodic, oferă clienților o siguranță în prestarea de servicii de calitate dar și o validare a experienței profesionale pe care o are fiecare: un hair stylist cu un păr sănătos, cu o tunsoare interesantă sau cu o culoare nouă la un interval scurt de timp (4-6 luni); o cosmeticiană cu un ten sănătos, luminos, fără pete, imperfecțiuni sau riduri; o manichiuristă cu o manichiură îngrijită permanent, cu modele sau aplicații noi pe propriile unghii și cu o piele fină și sănătoasă a propriilor mâini și picioare; persoana care se ocupă de relațiile cu publicul să le înglobeze pe toate și să fie dispusă la schimbări dese în acest sens.

Laura M. Stefan

 

Articol apărut în Revista Les Nouvelles Esthétiques România & Republica Moldova 

Write a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *