Blog

7 Alimente care ajută la o bună funcționare a creierului

 

7 A-2

 

 

Fie că un specialist ți-a pus diagnosticul de anxietate, depresie, atacuri de panică ori stres, sau din când în când treci prin stări de discomfort psihic și fizic apărute în urma gândurilor negative, a sentimentelor neplăcute pe care le trăiești și a stresului, dieta în astfel de situații și nu numai, te poate ajuta să menți un echilibru mental, emoțional și fizic.

 

 

Iată mai jos 7 alimente bogate în substanțe nutritive pe care ar fi de preferat să le introduci în alimentația ta și să le consumi cu regularitate:

 

 

 

 

naut-3

 

 

Năutul

Este bogat în fier.
Fierul are rolul de a ajuta la detensionarea fizică și psihică și de a menține organismul într-o stare bună de funcționare.
Deficitul de fier duce la amețeli, apetit scăzut, creșterea bătăilor inimii și depresie.

 

 

 

 

 

 

 

Ciocolata

 

Ciocolata neagră

Ciocolata neagră reduce tensiunea și crește nivelul serotoninei.
Este desertul perfect, bogat în antioxidanți, de care te poți bucura ori de câte ori simți o stare de amețeală sau de anxietate.

 

 

 

 

 

 

QuinoaQuinoa

Quinoa conține o cantitate considerabilă de proteine care prin consum are un excelent efect antidepresiv (în mod special când este consumată cu regularitate).
Dintr-un bol de quinoa poți face o mulțime de bunătăți care pot constitui o masă sănătoasă și cu beneficii directe asupra sănătății creierului.
Consumând quinoa îți ajuți organismal să reducă stările de discomfort produse de anxietate și depresie.

 

 

 

 

Muşeţelul

Seara, înainte de culcare, poți alege ca metodă de relaxare, după o zi stresantă, savurarea unei căni de ceai preparat din flori de mușețel.
Mușețelul conține crizol un flavonoid care te ajută să te relaxezi și apoi să adormi mult mai ușor.

 

 

 

 

 

 

Avocado

Avocado

Avocado este bogat în grăsimi mononesaturate, care ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge, nivel care dacă este în afara valorilor normale poate provoca oboseală, dureri de cap, și probleme de concentrare.
Consumat dimineața, avocado te ajută ca pe parcursul zilei să poți controla mai ușor situațiile stresante care apar, iar consumat seara are efectul de a ajuta organismul să se relaxeze după o zi stresantă.

 

 

 

 

 

Somonul

Somonul este o sursă excelentă de acizi grași (omega-3).
Omega-3 are proprietăți anti-inflamatorii asupra organismului și ajută la anularea secreției hormonilor de stres – cum ar fi adrenalina si cortizolul.
Somonul este o bogată sursă de proteine și alte elemente nutritive care te ajută la o bună funcționare a organismului – și a creierului în mod special.

 

 

 

Portocala

Portocala

Citricele în general au puterea de a îmbunătăți starea de spirit – evident atunci când sunt consumate sau inhalate sub formă de uleiuri.
Portocala, în mod particular, este o gustare excelentă atunci când te simți deprimat sau anxios.
Poți mânca portocale ca atare, le poți adăuga într-o salată, sau poți să faci suc.

 

 

 

Sfatul Specialistului:

– Atenție! Alimentația nu înlocuiește Psihoterapia!
– Dacă ai tulburări frecvente de comportament: depresie, anxietate, atacuri de panică, tulburări de alimentație etc. sau ești foarte stresat, fă o programare acum!
Laura M. Stefan

2 Comments

  • Delia Mckenna

    Foarte frumos, Laura👍Eu folosesc 4 din cele 6 alimente (avocado, somon, musetel si portcala) , de cel putin doua ori pe saptamana. Ciocolata neagra’ de cateva ori pe an😘. Nu imi plac dulciurile…… Te imbratisez cu mult drag si dor

    • Laura

      Și eu îți mulțumesc pentru comentariu. Tu mănânci întradevăr sănătos și trăiești sănătos, iar pentru asta felicitări. Te îmbrățișez cu drag!

  • Write a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *