Blog

7 pași de întocmire a Agendei  de lucru într-un Centru de Frumusețe

agenda de lucru

 

Nu avem doar vise în afaceri, ci avem și planuri de afaceri. De aceea planificarea afacerii tale este forța motrice a business-ului tău care crează strategii și obiective în agenda de marketing.

În orice moment al desfășurării business-ului tău, dacă consideri că este necesar, atunci apelează la rebranduirea propriei afaceri sau de a insera variabile noi în aceasta, deoarece trandul la nivel internațional se schimbă și permite celor care lucrează în industria modei și a frumuseții să poată jongla cu diversitatea noutăților și cu paleta coloristică care poate fi mixată indiferent de vârstă, culoarea pielii sau a clasei sociale din care provine clientul tău.

Toate aceste opțiuni care sunt înglobate în activitatea ta și a celorlalți jucători de pe piață, aduc automat la fileu, concurența. Aceasta este de fapt provocarea de care tu ai nevoie pentru a te diferenția, dar și de a putea mări portofoliul de clienți sau de a avea un număr constant de clienți fideli prin calitatea și ingeniozitatea produselor și serviciilor pe care tu le oferi.

Este de fapt strategia ta de lucru cu care pornești un business în industria frumusții sau doar îi aduci variabile noi; o strategie bine gândită și documentată pe care să o concepi în funcție de fiecare lună a anului, de evenimentele în domeniu și de cerințele fiecărui client în parte mergând pas cu pas (spre exemplu fără a promova tendințele verii în condițiile în care tu ești în luna ianuarie).

 

 

Iată mai jos un exemplu de întocmire a propriei agende de lucru în 7 pași care are la bază activități care te pot impulsiona și scoate din zona ta de confort activându-ți atenția și stimulându-ți creativitatea și energia care vor pune în valoare resursele de care dispui.

 

 

  1. bugetBugetul

Bugetul în orice business este pionul principal cu care pornești într-un an nou sau ți-l reorganizezi în mijlocul anului și care îți permite să duci afacerea ta către succes, un incam constant și posibilitatea extinderii acesteia.

Sfatul meu

Bugetul va exista întotdeauna acolo unde există un concept solid, o viziune și o misiune clar conturate.

Acesta va fi alocat în funcție de nevoile fiecărui business în parte dar la modul general ar trebui să se țină cont de următoarele atunci când se alocă anumite sume pentru anul în curs:

– importanța investiției, acolo unde este necesar, în arhitectura corectă a afacerii tale care sa oglindească întocmai conceptul de bază și atmosfera ambientală care oglindeasc viziunea ta pe termen mediu sau lung, acordând atenție detaliilor prin finețea decorării interioarelor, a utilării și accesorizării acestora, și a creării unei atmosfere intime, calde și primitoare care să atragă clientela într-un spațiu dedicat în totalitate minții, sufletului și trupului;

– cooptarea în echipa ta a unui Leader puternic care să reprezente afacerea ta, sau investirea în formarea profesională continuă a Directorului sau Consultantului pe care îl ai în prezent;

– achiziționarea de produse performante cu care să poți oferi servicii de o calitate impecabilă pe care le poți personaliza pentru fiecare client în parte;

– investirea în echipa ta de profesioniști prin traininguri, cursuri sau diverse activități care să aducă un plus valoare la specializările pe care le au și la creșterea performanțelor lor;

– acordarea unei atenții speciale aparaturii profesionale din centrul tău.

 

 

  1. asociereAsocierea cu un partener cunoscut în domeniu

Alegerea unui partener care să-ți pună la dispoziție o paletă largă de produse sau servicii pe care tu să le folosești în exclusivitate în activitatea ta este un pas important nu doar la începutul unei afaceri din industria sănătății și a frumuseții, ci și ulterior ca pe o introducere a unei variabile care poate ridica afacerea ta la un nivel profesional, incontestabil, calitativ și modern.

Aceste forme de parteneriat sunt de fapt un trend care a fost adoptat de ceva timp în industria sănătății și frumuseții din România, însă nu a fost implementat în exclusivitate și cu o continuitate la folosirea produselor fără a mixa sau intercala în serviciul pe care îl oferi produse provenite de la alți producători.

În același context a început să se practice și oferirea de servicii în parteneriat cu un alt profesionist, care să completeze ceea ce se oferă în mod uzual clientului.

Sfatul meu

Alege ca partener din diversitatea companiilor de pe piața românească sau străină, acea companie stabilă și cunoscută în domeniu, care se potrivește cu personalitatea business-ului tău, cu nevoile clienților tăi,  și este dispusă pe lângă produsele pe care ți le oferă, să te ajute și în dezvoltarea și trainuirea echipei tale prin seminarii sau cursuri pe care aceasta le face nu doar pentru o înțelegere și o folosire corectă a produselor sale, ci și prin întâlniri naționale sau internaționale la care participă și alți vânzători de servicii similare sau identice cu ale tale, unde prin schimbul de informații, experiență și valorile pe care le vei acumula te pot ajuta la creșterea performanței profesionale a echipei tale și implicit a business-ului tău.

În acest sens poți trimite o scrisoare de intenție, acolo unde nu se poate discuta direct cu producătorul/distribuitorul, în care să exprimi viziunea pe care o ai și dorințele tale în ceea ce privește colaborarea la care te-ai gândit.

De asemenea la un interval de timp mai mare sau mai mic în funcție de alegerea pe care tu o faci în acest sens, invită o personalitate din domeniu sau din domenii care sunt strâns legate de activitatea ta (Stilist/Make-up Artist cunoscut pe plan local, național sau internațional; Fashion Designer; Fitness/Aerobic Trainer; Nutriționist; Dermatolog; Psihoterapeut etc.), care să ofere clienților tăi un workshop cu o tematică pe care o stabiliți de comun acord, iar acolo unde este posibil sau chiar necesar, să poți oferi participanților o schimbare de look, un tratament nou, o schimbare a imaginii de sine doar la nivel mental ș.a.m.d..

 

 

  1. expozitie 1Participarea la expoziții

Orice mișcare la nivel internațional în industria sănătății și a frumuseții este făcută de trandul anului în curs, și de expozițiile în domeniu care vin cu noutăți și îmbunătățiri atât la produse cât și la aparatura folosită atât în scop profesional cât și pentru uz personal. Un astfel de eveniment îți aduce un flux de informații pe care le poți integra cu succes atât în afacerea ta cât și în recomandările făcute către clienții tăi.

Sfatul meu

Consultă agenda anului 2016 și descoperă expozițiile locale, naționale sau internaționale care pe lângă noutățile în domeniu (servicii de înfrumusețare, game exclusive cu produse performante, oferte speciale pentru profesioniști și consumatori, cele mai recente tendințe în hair styling, produse de îngrijire a pielii și a unghiilor, secrete de machiaj pentru zi și ocazii speciale, sfaturi de la cei mai renumiți profesioniști, parfumerie si arome pentru echipamentele din salon, spa și wellness etc.), organizează demonstrații, worksop-uri, cursuri sau training-uri pentru profesioniști la care pot participa, în funcție de specialitatea pe care o au, oamenii din echipa ta. Aceasta este o oportunitate prin care poți oferi personalului tău acea pregătire continuă de care are nevoie orice specialist indiferent de domeniul de lucru din care provine.

De asemenea în acest context poți alege partenerul (cel despre care am vorbit la punctul “2” de mai sus) de care tu ai nevoie pentru a aduce un suflu nou afacerii tale, dar și de o diferențiere a business-ului propriu față de concurență; iar oportunitatea de a face networking îți oferă o perspectivă esențială în viitorul tău prin crearea unor oportunități noi de afaceri.

 

 

  1. presa 1Apariții mass-media

Este bine știut faptul că într-o industrie dinamică și în continuă schimbare, așa cum este industria sănătății și a frumuseții, vizibilitatea este cheia succesului – indiferent de mărimea afacerii tale. De aceea o constanță în a-ți face prezența în presă, televiziune, online sau reclame expuse în puncte cheie din localitatea în care îți desfășori activitatea, la nivel național sau internațional este unul dintre punctele importante de pe agenda ta.

Sfatul meu

Crează o paletă largă de posibilități prin care poți face reclamă afecerii tale prin mijloace moderne și ușor accesibile: Site propriu; Pagină oficială de Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube etc.; extinde-ți posibilitatea de a face reclamă în partea online prin diverse apariții pe site-uri specializate sau din domenii similare dar și prin diverse colaborări cu televiziunile online.

Asocierea cu o persoană publică care să devină imaginea business-ului tău este de asemenea una dintre strategiile cu rezultate excelente atât în recunoașterea serviciilor pe care tu le oferi cât și în calitatea acestora.

Participă ca partener la emisiuni TV, evenimente de tip Fashion&Beauty și la evenimente caritabile.

 

 

  1. echipa 1Perfecționarea echipei tale

În orice companie indiferent de obiectul de activite pe care îl desfășoară, există două resurse fără de care aceastea nu ar putea funcționa: resursa umană și resursa financiară.

Resursa umană este cea care îți poate ridica sau coborî business-ul, indiferent de câți bani aloci pentru îmbunătățirea sau extinderea lui.

Sfatul meu

Asigură-te că oamenii din echipa ta adoră ceea ce fac, iubesc produsele cu care lucrează și au ca scop principal mulțumirea clientului și urmarea obiectivelor generale pe care tu le-ai trasat.

Pregătirea profesională continuă a echipei tale este pionul principal în orice mișcare pe care o faci referitor la aceasta. Caută evenimentele în domeniu care pun la dispoziție workshop-uri, cursuri, seminarii etc. la care să poți trimite membrii din echipa ta pentru a putea învăța noutăți sau pentru a-și perfecționa calitățile pe care deja le au. În același context poți invita în spațiul tău o personalitate din domeniu care să împărtășească din experiența personală și să ofere exemple practice inedite.

Pe lângă îmbogățirea experienței profesionale prin activitățile la care echipa ta participă într-un cadru organizat de profesioniști externi, organizează periodic cu un specialist din propria echipa sau cu un specialist din afara ei, mini training-uri interne care să aibă ca tematică: comunicarea persuasivă, customer care, vânzări, managementul timpului, managementul stresului ș.a.m.d., iar trimestrial sau bianual organizează un team building cu program indoor sau outdoor la care să participați cu toții.

Mergi pe principiul am specialiști de calitate cu care fac echipă pe termen lung!

 

 

  1. spa-equipment-2-1178029Fidelizarea clientului

Este incontestabil faptul că fără clienți această industrie nu ar exista, de aceea de fiecare dată, indiferent de ce anume faci sau îți dorești să faci , trebuie să ții cont de clienții pe care îi ai în prezent și pe cei pe care îți doreși să-i ai în viitor.

Sfatul meu

Atunci când vorbești despre clienții tăi ar fi indicat să ai în vedere nevoile cu care aceștia vin către tine și către serviciile pe care tu le oferi.

Acordă atenție la modul general: imaginii de ansamblu pe care o au, schimbării pe care și-o doresc sau pe care îți dorești tu să o propui – fapt pe care îl poți realiza prin ascultarea activă a acestora și personalizarea serviciilor în funcție de preferințele lor.

Nu se poate spune că un client câștigat este neapărat și un client fidel al serviciilor pe care le oferi, așa că implementează un program de fidelizare care să se bazeze pe reduceri constante în funcție de frecvența cu care acesta vine, oferirea cu titlu gratuit a unui serviciu de care clientul are nevoie sau vine să completeze nevoile lui, cadouri cu produse profesionale, invitarea la un workshop gratuit organizat de către tine (workshop care se mulează pe nevoile lui), oferă promoții nu doar clienților fideli ci și celor care vin pentru prima oară, ține cont de recomandările pe care clienții tăi le fac altor persoane, oferă întotdeauna o tratare culinară personalizată pe fiecare client în funcție de ce anume își dorește (apă, ceai, cafea, fructe, dulciuri etc.) ș.a.m.d..

 

 

  1. business-woman-1240300Focusul pe tine

Indiferent de ceea ce faci în viața ta particulară, ține cont că în afara acesteia reprezinți afacerea ta.

Un bun manager va avea mereu o ținută impecabilă, o conduită ireproșabilă și un profesionalism incontestabil.

Sfatul meu

Acordă atenție vestimentației tale și a look-ului general; asigură-te că ești mereu la zi cu ceea ce se întâmplă în industria sănătății și a frumuseții; participă la evenimentele din domeniu organizate pe plan local, național și internațional; studiază concurența și pune accent pe performanțele pe care aceasta o are; implicăte în evenimente pentru a putea face vizibilă afacerea ta dar și pentru a lega colaborări ulterioare; focusează-ți atenția tot timpul pe serviciile, produsele, personalul și clienții tăi; deleagă sarcinile care îți ocupă inutil timpul sau te depășesc profesional (contabilitatea, aprovizionarea, întreținerea aparaturii sau repararea acesteia, plata facturilor către furnizori, curățenia etc.).

Laura M. Stefan

 

Articol apărut în Revista Les Nouvelles Esthétiques România & Republica Moldova 

Write a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *